close
Lifestyle

Jak zmotywować się do ćwiczeń?

Na pewno masz takie dni, kiedy bardzo nie chce ci się iść na fitness. Może to być spowodowane różnymi rzeczami: być może jesteś zmęczony po danym dniu, może nie jesteś do końca zdrowy, a może po prostu nie marzysz o niczym innym jak o łóżku z dobrą książką i kawą. Chyba każdy z nas wie, że czasem zmotywowanie się do treningu to najtrudniejsza jego część. Jak w tym czasie się nie poddać i zmusić się do ruszenia się z kanapy?

Obierz realny cel

Powinieneś to zrobić już na początku swojej batalii o wymarzoną figurę. Wiele osób myśli, że jak będzie ćwiczyć często i mało jeść, to efekty przyjdą najszybciej jak się da. Jednak najważniejszym jest, by realnie ocenić swoje możliwości oraz nie porywać się z przysłowiową motyką na słońce! Jeżeli marzymy o odchudzaniu, to dobre tempo zrzucania wagi to około 0,5- 1 kilogram tygodniowo. Aby to osiągnąć, musisz regularnie ćwiczyć – opuszczenie treningu znacznie oddali cię od efektów. Stwórz tabelę, na której będziesz zapisywać wyniki – nie bazuj jedynie na wadze, ale przede wszystkim na obwodach. W chwilach słabości popatrz na tabelę – ile już osiągnąłeś! To naprawdę świetny motywator.

Idź z kimś!

Nie chce ci się dzisiaj ćwiczyć? Zaproś znajomego, aby ci potowarzyszył. Być może stanie się on twoim stałym partnerem treningowym? Wielu osobom ćwiczy się łatwiej, gdy mają kogoś, kto robi to z nimi wspólnie. Można się nawzajem motywować oraz wyciągać na fitness – raz ty kogoś przekonasz, raz on ciebie. Będzie to niejako lekka presja, by nie zawieść drugiej strony.

Zapisz się na zajęcia

Dobrym pomysłem jest zapisanie się na zajęcia grupowe, takie jak fitness, tabata czy TBC. Dlaczego? Wiele siłowni, takich jak renomowana sieć City Fit (https://cityfit.pl/), wprowadza „kary” za rezerwację miejsca, a potem nieobecność na zajęciach. Jest to spowodowane tym, że każdy prowadzący chciałby mieć pełną salę, a jednocześnie ćwiczący nie chcą pocałować przysłowiowej klamki w momencie, gdy na zajęciach pojawi się zbyt wielu chętnych – system zapisów online eliminuje te problemy. Dzięki karom następuje mobilizacja, na zasadzie „skoro się już zapisałem, to pójdę, szkoda tracić pieniędzy”. Warto zaznajomić się z prowadzącym zajęcia i współćwiczącymi – niektórzy stali bywalcy doskonale znają się, lubimy ich i spotkania z nimi i na wspólnym treningu mogą dostarczać nam motywacji, by ruszyć się z kanapy.

Trener personalny

Jeżeli twoje problemy ze zmotywowaniem się do ćwiczeń nie dotyczą tylko jednego dnia, który jest po prostu „gorszy”, to może czas poćwiczyć z kimś doświadczonym? Może nasz trening jest nieodpowiedni i dlatego tak łatwo się zniechęcamy? Czynników powodujących zniechęcenie jest wiele. Zbyt ciężki trening, zbyt lekki, nieprawidłowo wykonywane ćwiczenia i związane z tym bóle i kontuzje mogą skutecznie zniechęcić do aktywności. Warto więc zastanowić się, czy nie poprosić o pomoc trenera personalnego, by pomógł nam uporać się z problemami.

Zmotywowanie się na zajęcia fitness czy na siłownię w pewnych okresach naszego życia może powodować nie lada problemy. Na szczęście nie jesteśmy z tym sami. Pamiętajmy też, że jeżeli nasza niechęć jest spowodowana np. lekką gorączką, katarem czy też miesiączką, to warto czasami odpuścić.

admin

The author admin

Leave a Response