close
Lifestyle

Adidasy damskie – wybieramy odpowiednie buty na fitness

Niezależnie od tego, czy trenujesz w domu, czy na profesjonalnej sali fitness i bez względu na to, jaki rodzaj aktywności uprawiasz – musisz zadbać o odpowiednie buty. Błędne jest przekonanie, że sport uprawiać można nawet w starych trampkach. I bynajmniej nie jest to jedynie kwestia mody, a przede wszystkim zdrowia.

Aby bezpiecznie uprawiać jakikolwiek sport, musisz zadbać o odpowiednie adidasy. Buty do ćwiczeń powinny być lekkie i przewiewne. Dzięki prawidłowej wentylacji stopa pozostaje sucha podczas treningu, a to z kolei zapobiega bolesnym otarciom i pęcherzom. Dodatkowo, adidasy damskie powinny być dostosowane do rodzaju ćwiczeń, jakie uprawiasz – inne obuwie sprawdzi się podczas ćwiczeń pilates, a inne podczas crossfitu.

Buty na treningi o niskiej intensywności

Do większości zajęć o niewielkiej intensywności – jogi, pilatesu czy stretchingu – nie będą potrzebne Ci adidasy damskie. Wiele sportów tego typu uprawia się na boso lub w skarpetach antypoślizgowych. Jeżeli chcesz lub jeżeli dana siłownia czy szkoła tego wymagają, na zajęcia zakładać możesz sportowe baletki.

Podczas uprawiania sportów o niskiej intensywności (czyli sportów izometrycznych) stopy raczej się nie pocą. Nie ma zatem problemu z ich odpowiednią wentylacją i odprowadzaniem wilgoci. Często problemem może być jednak marznięcie stóp – jeżeli masz z nim do czynienia, możesz postawić na wspomniane balerinki lub lekkie adidasy na miękkiej podeszwie.

Adidasy damskie na treningi o średniej intensywności

Do grupy ćwiczeń o średniej intensywności zalicza się treningi choreograficzne (np. zumbę), aerobowe lub cardio (np. spinning, indoor walking, bieganie). Buty na tego typu zajęcia powinny być lekkie i dobrze wentylowane, a przy tym zapewniać dobrą przyczepność i chronić stawy przed urazami. Wybierając buty na trening o średniej intensywności, koniecznie zwróć więc uwagę na ich amortyzację.

Obuwie na treningi o wysokiej intensywności

Do najcięższych rodzajów treningów zalicza się te, podczas których łączone są elementy cardio i ćwiczenia siłowe (najczęściej wykonywane z odpowiednimi obciążeniami). Przykładem tego typu zajęć może być crossfit. Treningi o wysokiej intensywności zwykle wiążą się z największym ryzykiem urazów i kontuzji, stąd niezwykle ważne, by uprawiać je w przeznaczonym do nich obuwiu.

Buty na intensywny trening powinny być sprężyste, ale zarazem sztywne – w przeciwnym wypadku stopa może odkształcać się podczas ćwiczeń z obciążeniem. Adidasy damskie muszą być w tym wypadku również przewiewne. Mokre od potu stopy mogą ślizgać się w butach, stwarzając ryzyko kontuzji.

Czytaj także: Dresy damskie – nie tylko na siłownię! Jak modnie nosić dresy?

admin

The author admin

Leave a Response